Postup pri podaní žiadosti o karty do digitálnych tachografov
Združenie ČESMAD Slovakia na svojich pracoviskách v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach prijíma žiadosti o vydanie kariet vodiča, podnikových a dielenských kariet do digitálnych tachografov.
Žiadosť o vydanie podnikovej a dielenskej karty sa naďalej podáva papierovou formou na originálnom tlačive. Vzor žiadosti podnikovej karty je možné stiahnuť v priloženom dokumente. Originál žiadosti a poštovej poukážky je k dispozícii na zbernom mieste.
Ku kompletne vyplnenej žiadosti o podnikovú kartu treba doložiť:
- doklad overenia totožnosti štatutára dopravného podniku. V prípade, že žiadosť nepodáva štatutár, je nutné predložiť splnomocnenie s osvedčeným podpisom štatutára dopravného podniku, aby ním určený splnomocnenec mohol predložiť žiadosť o vydanie tachografovej karty a doklad na overenie totožnosti splnomocnenca;
- po podaní žiadosti sa vygeneruje doklad o podaní žiadosti a zálohová faktúra (príkaz na úhradu) sa zasielajú na e-mailovú adresu žiadateľa.
Od 7. marca 2022 sú účinné zmeny vo vydávaní tachografových kariet pre profesionálnych vodičov:
- Pre vybavenie karty postačuje jedna návšteva žiadateľa – vodiča na zbernom mieste.
- Ruší sa papierové tlačivo „Karta vodiča – žiadosť o vydanie tachografovej karty“ a je nahradená elektronickým formulárom priamo v informačnom systéme na zbernom mieste.
- Žiadosť vodiča o všetky poskytované služby sa podáva online – elektronicky na zbernom mieste s asistenciou zamestnanca. Je nutné predložiť doklad na overenie totožnosti vodiča a vodičský preukaz na overenie jeho platnosti. V prípade, ak vodič nie je občan členského štátu EÚ, musí predložiť povolenie na pobyt.
- Podanie žiadosti je možné bez uhradenia poplatku vo výške 54 EUR – poplatok bude zúčtovaný až po podaní žiadosti.
- Ruší sa poštová poukážka a bude nahradená príkazom na úhradu, ktorú žiadateľ uhrádza dodatočne.
- Zberné miesta budú vybavené zariadeniami pre zber biometrických údajov – fotografia a podpis žiadateľa. Tlačená podoba fotografie a ruší.
- Po podaní žiadosti sa vygeneruje doklad o podaní žiadosti a zálohová faktúra (príkaz na úhradu) sa zasielajú na e-mailovú adresu žiadateľa.
- Bude umožnená platba aj priamo právnickou osobou – fakturačné údaje boli rozšírené aj na právnickú osobu.
- Pre držiteľov kariet vodiča boli vybudované špecifické elektronické služby, zverejnené na webovom sídle digitalnytachograf.sk .
Po autentifikácii držiteľa karty vodiča bude môcť žiadateľ realizovať niektoré služby samostatne, bez návštevy zberného miesta (napríklad aj prostredníctvom mobilného telefónu):
- obnova karty vodiča;
- náhrada za odcudzenú kartu vodiča;
- náhrada za stratenú kartu vodiča;
- výmena za poškodenú kartu vodiča;
- blokovanie karty vodiča;
- zistenie stavu vybavovania služby.
Pri podávaní žiadosti na webovom sídle je umožnené uhradiť poplatok elektronicky „Platba kartou“. V prípade už uhradenej platby formu poštovej poukážky, bude potrebná osobná návšteva žiadateľa – vodiča na zbernom mieste.
Poplatky pre zberné miesta združenia:
- spracovateľský poplatok žiadosti o tachografovú kartu (pre vodiča, podnikovú, dielenskú): 8 EUR vrátane DPH
- spracovateľský poplatok žiadosti o vydanie iba diskrétneho údaja: 2 EUR vrátane DPH
Združenie ČESMAD Slovakia postupuje pri spracovávaní žiadostí o vydanie tachografovej karty podľa platnej metodiky Ministerstva dopravy a výstavby SR.
Kontakty:
Bratislava: +421 911 467856
Banská Bystrica: +421 915 981528, +421 911 467850
Košice: +421 903 754640, +421 911 282722
Posledná aktualizácia: 21. 06. 2023