Presmerovanie tranzitnej nákladnej dopravy z prístavného mosta obchvat
Bratislava (ČESMAD Slovakia, 7. marca 2025) – Nové pravidlá pre odklon tranzitnej nákladnej dopravy z Prístavného mosta na obchvat prispejú k zlepšeniu plynulosti dopravy v Bratislave. Zápchy v centre mesta dlhodobo komplikujú nielen pohyb obyvateľov a návštevníkov hlavného mesta, ale aj logistické procesy dopravcov. „Veríme, že toto opatrenie povedie k celkovému zrýchleniu prepravy, keďže môže zamedziť zbytočným meškaniam v kolónach,“ uvádza prezident ČESMAD Slovakia Pavol Piešťanský
Združenie ČESMAD Slovakia víta výstavbu obchvatov miest a obcí, ktoré jednoznačne prispievajú k efektívnejšej a plynulejšej doprave. „Most Lanfranconi a Prístavný most patria dlhodobo k najvyťaženejším v rámci tranzitnej dopravy na Slovensku a vytvárajú úzke miesta na dopravnej sieti v SR. Toto riešenie odbremení práve Prístavný most a podčiarkuje potrebu pokračovania prác na tuneli Karpaty,“ dopĺňa Pavol Piešťanský.
Združenie si uvedomuje, že táto zmena prináša aj mierne navýšenie nákladov na mýto, avšak v pomere k možnému skráteniu času prepravy, vzhľadom na každodenné zápchy na Prístavnom moste, považujeme toto riešenie za prijateľné a odporúčame dopravcom, aby toto navýšenie preniesli do ceny za dopravu, nakoľko v tomto momente neexistuje alternatívna kratšia trasa. „Cesta po obchvate síce predstavuje dlhšiu trasu o približne 13 km, ale keď vezmeme do úvahy permanentné kolóny, tak úspora času plynulou jazdou prinesie dopravcovi väčší efekt. Podobné opatrenia sú bežnou praxou v hlavných mestách Európy a ich cieľom je zlepšiť kvalitu života obyvateľov a zároveň zabezpečiť plynulú a efektívnu dopravu a dodávateľské reťazce,“ uzatvára Pavol Piešťanský.
Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia oceňuje konštruktívny prístup Ministerstva dopravy SR k riešeniu tranzitnej dopravy v hlavnom meste. Ministerstvo vopred konzultovalo toto opatrenie so zástupcami dopravcov, čo výrazne prispelo k hľadaniu efektívneho a vyváženého riešenia.
Posledná aktualizácia: 07. 03. 2025